mandag 15. juni 2015

Acne-genseren endelig ferdig :)

Her er den, Acne-genseren min.
Det tok litt tid, men den ble ferdig til slutt.
Og nå, når den er ferdig, fatter jeg ikke hvorfor jeg ikke har gjort
den ferdig før. For det tok jo ikke mange timene å strikke den.
(noen timer i fjor og noen timer forrige uke, og vips....ferdig:) )
 
Det har vel noe med at tynt loddent garn og tykke pinner ikke
ble min favoritt....snarere mareritt:)
Men det ble en herlig genser. Varm og god, og den veier nesten ingenting :)
Vekta stoppet på 127 gram....
 
Genseren er strikket i Drops Alpaca Silk på pinne 5 og 6.
Og oppskriften har jeg funnet her.
 
Nå skrev jeg i går at planen min var å strikke ferdig de fleste
ufoer før sommerferien...
Vel, den planen gikk rett vest, for jeg kom hjem fra byen i dag
med garn til Nancy-kofta....
Har så vidt begynt, men tror nok dette blir prioritert framover ja.
Kofta strikkes i Karisma på pinne nr 3 og 3,5.
Er spent ja, for jeg har da aldri strikket noe kofte før.
Men har trua på at dette går bra likevel:)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar