mandag 16. juni 2014

Pledd av restegarn

For ca en måned siden fant jeg ut at jeg skulle kvitte meg med litt restegarn, så jeg satte i gang
med å strikke dette pleddet:
Oppskrift finnes i boka Håndarbeid fra hagen av Arne & Carlos.
 
Jeg har lagt opp 280 masker på pinne nr 3,5. Strikker bare med ullgarn.
Babyull strikkes med dobbelt garn. Ellers finnes her både Mor Aase og Smart.
Og en del nøster jeg ikke aner hva er, bare at det er ull.
Noe superwash, noe ikke.
 
Klok av skade fester jeg trådene etter hvert, og baksiden ser slik ut:
Planen er at det skal bli 1,80 - 2 meter langt, og nå er det ca 30 cm strikket, så dette
kommer til å ta tid.
Det store spørsmålet er vel om jeg har nok restegarn....hadde jo ikke akkurat tenkt å
kjøpe garn til dette prosjektet:)
 
 

1 kommentar:

  1. Omtrent hvor bredt blir det? Jeg tenkte at jeg skulle strikke et på ca 1 m bredde.

    SvarSlett