mandag 30. juni 2014

Hjemmelagde tørrmopper

 
 Har laget meg et par tørrmopper av Flash garn, kjøpt på Europris.
Tenkte at det måtte være supert, akrylgarn er jo temmelig elektrisk mener jeg....
Så jeg strikket en og heklet den andre (det gikk litt fortere :)).
Slik ble de seende ut.
Så var det bare å prøve de da...
 
Hekla-moppen klar til bruk;
Trang å få på, men den sitter godt da.
Og etter bruk;
Tja, var jo litt støv under senga ser jeg....
 
Strikka-moppen klar til bruk.
Den var "slappere" men helt grei den også.
 
Og etterpå....
Så den slik ut....
De fikk med seg støvet i alle fall, og vi har et støvfritt soverom:)
Etter å ha fjernet det meste av støvet fra moppene, puttet jeg de i vaskemaskinen, og
her henger de...klar til bruk om litt.
Ikke så økonomisk å vaske to stk i maskinen, så jeg får lage noen flere,
 for de fungerte jo bra da:)
 
 
En slags oppskrift:
 
Strikkamoppen:
Pinner nr 4
La opp 25 masker og strikket 106 riller
(og det var litt mye, så strikker noen færre neste gang)
Sy sammen så den passer moppen.
 
Heklamoppen:
 Heklekrok nr 4
25 lm, hekle staver - 22 stk i bredden
49 i høyden.
Sy sammen så den passer moppen.
 

2 kommentarer:

  1. Super ide å lage tørrmopp,det skal prøves.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det må du gjøre. De funka helt fint til de havna sammen med kokvasken :)

      Slett