fredag 27. juni 2014

Nye prosjekter...

Hadde vel egentlig bestemt meg for ikke å kjøpe mer garn enda 
(for jeg har jo både garn og ufoer så det holder en stund),
men så fant jeg noe jeg har så veldig lyst til å strikke...og dermed kjøpte jeg dette
i dag...
Ble bare litt:)
 
Dette skal bli en Acne genser.
Oppskrift fant jeg her.
Jeg har ikke kjøpt det riktige garnet, men de var jo selvfølgelig fri for den fineste blåfargen i Faerytale, så da ble det dette garnet. Det er noe tynnere, så her blir jeg nødt til å justere litt på maskeantallet skal jeg få den stor nok...men det får gå (håper jeg:))
Er ikke så flink med sånt...
Meeeen passer den ikke meg, passer den vel noen andre...og da får jeg jo kjøpe mer garn
og strikke en til :) Aldri så galt at det ikke er godt for noe :)
Dette skal bli Sidrompabukse og perlejakke, og oppskrift til det fant jeg i
Marte Helgetun sin bok Strikk til barn.
Den buksa er bare tøff:)
 
Nå har jeg aldri strikket genser til meg selv før, og heller ingen babyjakke,
så det blir jo spennende å se om jeg får det til.
 
Og så kjøpte jeg firkanta pinner.
Har lest at de skal være gode å strikke med for oss som plages med
leddsmerter o.l.
Håper det stemmer, for av og til greier jeg nesten ikke holde i pinnene, og da
blir det lite strikket. Meeen de pinnene får jeg jo ikke brukt på disse prosjektene,
så da begynner jeg vel på enda et....veldig typisk meg i så fall:)
 
Men før jeg begynner SKAL jeg kvitte meg med i alle fall EN ufo.....tror jeg da:)
 
God helg fra meg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar