mandag 25. januar 2016

Setesdal kjørepose og litt småtteri

I går kveld ble jeg ferdig med litt strikk til det minste barnebarnet.
Kjørepose og lue i setesdalmønster, og tubesokker.
Alt i størrelse 3 måneder. (sokkene 3-6 mnd)
Hadde eldste søster her og fikk god hjelp til monteringen
av kjøreposen. Takk og lov, eller hadde
den vel aldri blitt ferdig i tide. De vokser jo så fort disse små.
Oppskriften til både kjøreposen og lua fant jeg i
Familiens kofteblad (19. januar 2015)
Har strikket kjørepose og lue i Mor Aase garn,
bortsett fra øreklaffene på lua...de er strikket i babyull.
Syns den lua ble så nusselig...bitteliten :)
 
Oppskrift til tubesokker fant jeg her.
Har ikke fulgt oppskriften
 slavisk, men fikk nå masketall og lengde i alle fall.
Jeg har strikket de i babyull.
Var håpløst å få et godt bilde av de, sånn at mønsteret vises,
men jeg har lagt opp 44 masker, strikket 2 rett og 2 vrang i 5 omganger,
før jeg flyttet mønsteret en maske til venstre.
Så 5 nye omganger, flytt mønster osv...til ønsket lengde. Her ca 18 cm.
 
Etter at jeg var ferdig med disse tingene, strikket jeg litt på vm lua.
Var kommet ganske langt, og begynt på fellingene, da jeg innså at denne kom jo
til å bli altfor kort...Så jeg begynte å rekke opp....
Fant ut senere på kvelden, på Viking of Norway as sin facebook-side,
at de nettopp hadde lagt ut ny oppskrift, da den gamle var feil....
 Litt irriterende ja, og nå vet jeg ikke om jeg gidder å strikke den ferdig.
Må jo rekke opp ganske mye til, før jeg kan fortsette.
 
Jaja, har bestemt meg for å rydde litt i strikkesakene mine...
Antar det da dukker opp noe annet jeg kan strikke på, til
irritasjonen går over og jeg fullfører vm lua...kanskje :) 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar