onsdag 8. mai 2019

Gamle sokker blir som nye

Her er hva jeg gjør når ullsokkene
har fått hull og i tillegg er så tynnslitte under at det ikke er 
verdt å stoppe de.
 2 par tynnslitte sokker som snart skal få nytt liv.
Jeg plukker opp masker rundt vrangborden.
(Her er det en fordel at ikke kruset på sokkene
er så gammel og tovet, for da er det håpløst å plukke opp masker)
Så klipper jeg av den gamle, slitte foten
Rekker opp masker så pinnene er klar for å strikke ny fot
Brukte et annet garn når jeg strikket nytt, 
så litt fargeforskjell ble det. Men det gjør jo ingenting.
Er jo bare et par sokker....😊
Så gjør jeg likedan med den andre sokken
Og med det andre sokkeparet
Så fikk jeg 2 par "nye" sokker. 
Sparer jo både tid og garn på denne måten. 
Enkelt og greit 😊


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar