fredag 28. april 2023

Påskeluer til barnebarna

Påsken er over for i år, men jeg skynder meg å legge ut luene jeg strikket til barnabarna likevel. Mønsteret finner du i katalog 1906 fra Vikinggarn. Jeg prøvde å strikke kyllinger rundt hele lua, som det skal gjøres, men det ble så stramt, så derfor har jeg laget min egen versjon. 

Alle luene er strikket i Viking Sportsragg, og så har jeg brodert kyllingene på med maskesting. Jeg har også foret de med tynn merinoull, så de er kløfrie. Og samtidig ble de jo litt mer vindtett.


Påskeegg fikk de også

Nå skal jeg fortsette å montere ei ullbukse som skal gis i bursdagsgave, i mårra. Fikk bestillinga i går, hev meg rundt og strikket den med en gang, og nå sys den sammen. Heldigvis er det bare størrelse 2 år, da er det håp om å få den ferdig 😊
Tudelu 😊
 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar