søndag 20. oktober 2013

Endelig ferdig - juhu :)

Det tok sin tid, men nå er settet til gullgutten ferdig. Genser, lue og sokker/tøfler.
Ble ikke så verst om jeg får si det selv (og det får jeg jo:))
Når jeg først satte meg ned for å montere, ble det fort ferdig. Det er bare så utrolig kjedelig at jeg finner hele tiden på noe annet å gjøre:)
 
Her er detaljbilde fra genseren, mørkeblå fiskeknapper.
 
Og her er litt av grunnen til at det tok så lang tid å bli ferdig. "Måtte" jo først strikke ferdig en ufo - ett par sokker, strikket av 7 brødre garn. Kjøpte garnet på Rusta i Sverige i sommer. Deilig garn å strikke med. Håper sokkene er slitesterke nå da, for jeg har mer av det på lager.
 
Og da sokkene ble ferdig, festet jeg tråder i disse vottene. De har ligget ferdige leeeenge...
Deretter fant jeg ut at vottene burde ha lue til, så i halvmørket en kveld hentet jeg garn fra garnlageret og satte i gang. Strikket denne lua..
Uglene har ikke fått øyne enda, men det kommer. Vet bare ikke om jeg skal sy øyne av svart garn, eller om jeg skal få tak i små svarte perler.
Vel, uansett...morgenen etter så jeg jo at det slett ikke var samme lillafarge på lua som på vottene, så nå vet jeg ikke helt om de kan gis bort som julegave sammen...vi får se.
Lua er strikket av Mor Aase ullgarn, og vottene i Vamsegarn.
Skal vaske lua og "blokke" den litt før jeg gir den bort. Den ser litt krøllete ut nå.
Både votter og lue er laget i str ca 6 år.
 
 
Nå strikkes det på en ribbestrikket ullbukse til barnebarnet. Fargen er mye mørkere enn på bildet. Har brukt samme garnet som blåfargen i genseren.
 
 
Og selvfølgelig strikker jeg også på ett par sokker....7 brødre garn her også.
Har også en kopptue og en lue på pinnene (blant annet), så her er nok å gjøre.
Det er jo jul snart:)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar