søndag 13. oktober 2013

Kopptuer og annet småtteri

Da jeg omsider kom i strikkemodus, ble det strikket kopptuer.
Først strikket jeg ferdig den jeg var begynt med. Husmor Marias kopptue, nok en gang. Oppskrift finner du i et tidligere innlegg. Garn : Tuva fra Europris. Pinne 3,5.
 
Så ble disse tre laget. Også strikket i garnet Tuva.
Her la jeg opp 45 masker på pinne nr 4, og strikket 5 rett og 5 vrang. Og omvendt etter 5 omganger. Enkelt og greit. Strikket til de var sånn ca firkantet.
Vurderer å hekle en kant rundt, men det er ikke så nøye hvis jeg skal ha de selv.
 
Etterpå ble det sokkestrikk. Eller, de ligner vel mest på tøfler syns jeg.
Skal bare sy de sammen og feste tråder, så er de ferdige.
Disse hører  til den genseren jeg har blogget om tidligere.
Har også begynt på luen til settet.
Ikke kommet så langt enda, men det går da framover. Strikker fram og tilbake, bare rettmasker nå etter vrangborden, så det går fort unna.
  
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar