onsdag 18. desember 2013

Jeg fant, jeg fant...

I går kveld fant jeg en "skatt" i ett av kottene på loftet.
Egentlig lette vi etter leker fra da ungene var små, som barnebarnet kunne leke med, men vi var nok i feil kott, for det var dårlig med leker der.
MEN, jeg fant noe (i mine øyne) mye mer spennende:
To fulle kurver med garn og strikkeprosjekt som jeg rett og slett har glemt bort.
 
Og her var det mye spennende...
En påbegynt heklet duk/brikke...lå ingen oppskrift i kuven, så skal den blir ferdig må jeg nok jeg trylle litt....
Ett par sokker. Mangler bare å feste trådene. Ser jeg har strikket glattstrikk oppå foten, og det gjør jeg aldri nå, så det er tydelig at det er lenge siden de er strikket.
Mine gamle votter, de er sikkert 30 år gamle, og ganske slitt, så jeg har tydeligvis prøvd å strikke meg nye. En er nesten ferdig, men noe mindre enn originalen, så det blir ikke jeg som får nye votter her. Dessuten, ingen oppskrift her heller, så det spørs om jeg orker å fullføre prosjektet.
Og så fant jeg to par votter som bare mangler tomler...
Ett par i voksen størrelse:
Og ett par i str 6-8 år antar jeg:
Oppskriften til disse vottene vet jeg står i den votteboka som fremdeles er forsvunnet på mystisk vis, så jeg får bare strikke ensfargede tomler.
 
Og så lå der en ferdig gryteklut og en påbegynt. De er ikke strikket i samme garnet, så det blir jo ikke et par av det...vet ikke helt hva jeg har tenkt med disse. Men oppskriften lå i en av kurvene, så denne skal jeg gjøre ferdig.
Husker jeg strikket sånne og ga bort i julegave et år for lenge siden.
Og jeg fant enda mer.....
En påbegynt sokk, litt garn, noen strikkepinner, en nålepute, en ferdig heklet brikke, isoporkuler, tøystykker og div bånd for å lage julekuler.
 Lagde masse julekuler da ungene var små...Det var faktisk veldig gøy, så kanskje jeg skulle prøve meg på det igjen.
 
Fatter ikke at det går an å glemme bort noe sånt...
Skal gjøre de fleste prosjektene ferdig, men det får vente til etter jul, for nå er det visst nok å gjøre.
Dagene raser avgårde, og jeg har ikke bakt, og er ikke helt ferdig med julegavene...men det ordner seg nok.
Jul blir det uansett :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar