lørdag 28. desember 2013

Kopptuer - igjen

Hadde store planer om å begynne på neste års julegaver,
men får ikke helt til å sette i gang.
Så derfor strikkes det kopptuer av restegarn.
 
Foreløpig er jeg kun ferdig med denne:
Strikket av Tuva garnet. Type Husmor Marias kopptue.
La opp 45 masker, og strikket 3 rett, 1 vrang, 3 rett, 1 vrang, osv, og 1 rett til slutt.
Snu og strikk likedan tilbake.
 
Nå holder jeg på med denne:
Samme garnet, men her strikkes 1. omg 1 rett, 1 vrang, og 2. omg bare rett.
 
Og så må jeg vise dere litt av julegaven jeg fikk fra min sønn.
Marius-eggtimer:
Legges i kasserollen sammen med eggene og så spiller den musikk når eggene er ferdig kokt.
3 forskjellige melodier, alt ettersom man vil ha eggene bløt-, mellom- eller hardkokt.
Har prøvd både bløt- og hardkokt, og de ble perfekt.
Kjempesmart :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar