torsdag 22. januar 2015

Kaspara-lue

Nå var jo planen min å strikke bare ufoer en stund framover,
men denne lua fra boka Strikkesidas favoritter
måtte jeg bare strikke med en gang.
Kaspara-lue heter den.
Varm og god lue, som garantert ikke klør.
 
Jeg har til nå brukt en Marius-lue som er strikket i Mor Aase garn,
og den klør noe så vanvittig....kan jo bli sprø av mindre...
Planen er jo selvfølgelig å sy fòr til den lua, men det
kan jo ta både vinter og vår før jeg får gjort det.
Enklere å bare strikke seg en ny da...
 
Denne er strikket i Babyull fra Europris, og med firedobbelt garn gikk
det fort å få den ferdig.
(bilde fra boka)
Den skal egentlig ha en pelsdusk på toppen, men det
 har jeg ikke, og jeg vet ikke om det blir like bra
med en vanlig dusk, så foreløpig får den bli som den er.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar