mandag 23. februar 2015

Skogsvotter

Har strikket votter til mannen i huset, for bruk i vedskogen.
Ikke verdens vakreste votter akkurat,
men de er tykke og gode...og slitesterke, og det trengs til det bruket.
Strikket de i Mor Aase raggegarn,  på pinne 3,5 og 4,
og så har jeg tovet de i maskinen.
Oppskrift har jeg egentlig ikke, har bare kopiert et
annet par skogsvotter og justert litt på lengden.
Sist jeg strikket slike votter ble de så korte etter litt bruk,
 men jeg tenker at disse ble lange nok,
ettersom de nådde meg til albuen før toving:)
 
Vottene ble så godt mottatt at neste par er allerede under
planlegging (nye farger og annet mønster).
 


1 kommentar:

  1. Flotte arbeidsvotter! Mannen her i huset er også glad i tykke, varme votter. Men er det bare litt mønsterstrikk, tenker han ofte at de er for fine til å bruke:)!

    SvarSlett