søndag 30. august 2015

Ferdig med sokkene

Da er endelig sokkene ferdigstrikket.
Vanlige ullsokker i Mor Aase garn fra Rema 1000.
Og jeg har til og med festet trådene, så nå venter bare toving.
Men det tar jeg senere, for jeg har enda flere ferdigstrikkede
sokker som jeg må feste tråder på først.
Så tover jeg hele haugen samlet.
 
I går var jeg i byen for å kjøpe dette mønsterhefte.
Og for å få kjøpt det, måtte jeg kjøpe litt garn også.
(Akkurat som om jeg ikke har garn nok fra før)
Men jeg kjøpte 6 nøster Perfekt.
Syns det er et veldig godt sokkegarn.
 
 
Og heftet kjøpte jeg kun for denne oppskriften:
Nancy-kofta i tynt garn.
Jeg har jo en liten haug med Alpa garn fra Europris liggende,
så det er bare å begynne.
Men det blir etter at Mariusgenseren er ferdig.
 
Hvis jeg får tid til strikking framover da.
Kom visst hjem med litt mer enn mønsterhefte og garn i går....
Fargeleggingsbøker, tusjer og blyanter.
 
Har noen bøker fra før, og det er faktisk ganske gøy.
Sitter aldri lenge om gangen, så jeg
bruker en liten evighet på hvert bilde.
Men det spiller ingen rolle. Det skal være
gøy og avslappende, og null stress.
 
Men nå skal jeg lage meg en god kopp te, og
fortsette på armene til mariusgenseren.
 


1 kommentar:

  1. Sokker kan man vel aldri strikke nok av? ;)
    Og jeg hadde nok gjort som deg - selv om jeg har nok av garn, så hadde jeg kjøpt meg litt til for å få et mønsterhefte ;)

    SvarSlett