søndag 17. april 2016

Nye rilletøfler

I helga har vi vært på hytta, og da orket jeg ikke ta
med meg så stort et strikkeprosjekt. 
Jeg tok rett og slett med meg to nøster Mor Aase raggegarn,
og pinner nr 5,5, og så lagde jeg meg et par rilletøfler.
Enkelt og greit.
Var umulig å få fram rette fargen. Her ser de jo helt blå ut,
 men de er mer mørk lilla.
Enda et bilde med feil farge, men her ser dere hvor enkle de er
å strikke. Først et stykke rillestrikk, og deretter 1r, 1vr rundt til
passe lengde.
Hvis noen vil strikke slike tøfler, finner dere oppskriften her.
 
 
Traktorgenseren (som ikke fikk bli med på hytta) vokser
sakte men sikkert. Bolen er ferdig, og armene påbegynt.
De planene mine om å ikke kjøpe mer garn, går i vasken stadig vekk.
Fikk pakke fra Garnius om fredagen. Var jo salg der også...:)
Dessverre har de greid å sende med for lite garn
i en av fargene, men det håper jeg jo at de ordner etter helga.
Fin liten garndunge. Og nå SKAL jeg ikke kjøpe mer
garn på en stund.....tror jeg da :)
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar