mandag 4. mars 2024

Maskinstrikka ullsokker

 Holder på å lære meg å strikke sokker på mellomstrikker LK-150. Har ingen oppskrift, så jeg har bare sett litt på Youtube, og så prøvd ut på min egen måte. 

Sånn her ble første forsøk.

Jeg er elendig til å forklare, men jeg har rekket opp hver 3. maske i leggen (før hælstrikking) og så heklet opp igjen så jeg fikk ordentlig vrangbord.  Fungerer bra, men djises for en jobb.
Ble falsk vrangbord framover på foten. 

Og her er andre forsøk. Da ble det ordentlig vrangbord bare bak på leggen, og så falsk vrangbord framme, som går helt fram til jeg strikket tå.
Sånn ser de ut på foten....
Er ikke fornøyd enda, så må nok gjøre noen endringer og prøve igjen. Må iallefall sy de finere sammen, for de her ser ikke ut 😊
Begge sokkeparene er strikket i garnet 7 brødre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar