mandag 11. november 2013

Lappeteppe

Mens jeg strikker på hemmelige julegaver, kan jeg jo legge ut bilde av mitt største prosjekt så langt.
 
Det er både tre og fire år siden det ble ferdig, og jeg brukte nok like mange år på strikking og montering. Det er et ordentlig kosepledd og det synes godt at det er brukt mye. Litt nupper her og der, men det gjør ingenting. Det er like varmt og godt.
 
Pleddet er strikket i Mor Aase garn. 100 % ull.
Det er 170 cm langt og 130 cm bredt, men siden det er strikket i riller så kan det vel strekkes nesten til det dobbelte på lengden.
 
Jeg la pleddet over sofaen, og gikk for å hente kameraet, og da jeg kom tilbake satt denne frøkna oppå pleddet.
 

 
"Hva sa du? Gå ned? Nei, skjønner ikke hva du mener. Trodde du la pleddet her sånn at jeg kunne ligge på det"
 
 
"Tenker jeg blir her jeg"
 
 
"Fikk sånn veldig kløe på ryggen"
 
 
"Er ikke du ferdig med å ta bilder nå, sånn at man kan få sove i fred?"
 
 
Sånn, ferdig. Og frøkna får bare ligge der.
Frøkna heter forresten Wilma, og er snart 5 år gammel. I skrivende stund har hun rullet seg sammen til en liten hvit ball oppå pleddet. Er så søt at :)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar