tirsdag 16. februar 2016

Minionslue

I helga har jeg strikket en liten minionslue til
eldste barnebarnet. Begynte på fredag, og var ferdig i
går kveld.
Fant fort ut at å strikke med tre farger er noe herk.
For ikke å snakke om den omgangen med 4 farger...den
tok lang tid den...:)
Men den ble jo ferdig, og da er jeg fornøyd.
Den ble vel søt?
 
Hadde ingen oppskrift, men har sett et bilde av lua og skjema av
figurene på nett en eller annet plass....
(Muligens på strikkesida på fb)
Og så lagde jeg meg oppskrift ut av det.
Jeg har strikket den i Mor Aase garn, på pinne nr 3,5.
Er litt redd for at den skal bli for trang. Har nok
strikket figurene bittelitt stramt.
Men jeg greier så vidt å presse lua over hodet mitt, så hvis han
ikke er like tjukk i hue som bestemora, så går det nok bra:)
 
Nå strikket jeg et par små sokker av restegarnet etter
vm luene..(alt for å slippe den puta med den tjukke rundpinnen:))
håper bare det er nok garn.
Strikker så fort jeg kan, så kanskje det holder:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar