søndag 8. september 2013

Litt av hvert


 
 Mens jeg strikker på genseren, så kan jeg jo vise en liten del av det andre jeg har laget.
 
Først ut er et par vanlige ullsokker i str 1-2 år. De er strikket i Mor Aase sokkegarn. Disse fikk barnebarnet forrige gang han var her på besøk.
 
 

 
Så laget jeg disse tøflene. Også strikket i Mor Aase, men en annen type da, 50 % ull og 50 % akryl, tror jeg...men det er varme og gode tøfler. Har strikket fire par av denne typen. Oppskriften fant jeg på Drops sine sider.
 
 
Så har jeg strikket disse vottene til meg selv. Hadde ingen oppskrift, men de ble ikke så verst. syns jeg. Mangler kanskje litt pynt...får se om jeg broderer på et hjerte eller hekler noe dill og syr på. Vottene er faktisk også strikket i Mor Aase, 100 % ull.
 
 
Og til slutt en oppdatering på genseren. Både bakstykke og forstykke er nå ferdig, og jeg har såvidt begynt på en arm. Det bør vel gå litt fortere å strikke armene enn de andre delene, håper jeg. Litt kjedelig å strikke de stripete partiene...bare rettmasker.
 
 
Ser forresten at jeg må begynne å ta bilder andre steder enn i sofaen :) De ble noe kjedelig.
Men  nå skal jeg strikke litt på genseren....vil ha den ferdig.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar