torsdag 19. september 2013

Marius-strikk

For ganske lenge siden begynte jeg optimistisk å strikke på mariusstrømper til meg selv. Men etter å ha strikket et stykke, så la jeg bort arbeidet. Det var ikke gøy å strikke på.
 
Så her en dag gikk det opp for meg hvorfor strømpene aldri ble ferdig.
 Jeg bruker jo aldri strømper.
Jeg bretter jo til og med ned kruset på vanlige ullsokker, for jeg syns de blir for lange oppover leggen. Dermed begynte jeg på nytt.
 
 
Påbegynt strømpe ble til 3 nøster.
 
 
Og et par dager etter hadde jeg nye marius-sokker. Trodde det skulle bli stygt når de ble strikket med krøllete garn, men det ble de altså ikke.
 
 
Gikk fort å strikke, og det var kjempegøy. Så nå er mer garn innkjøpt, for her skal det strikkes flere sokker. Sokkene er strikket i garnet Perfect.
 
Og så er omsider genseren ferdigstrikket, og montert. Mangler fortsatt 6 knapper, men det kommer.
 
 
Tror fortsatt den er noe stor, så kanskje bestemor får strikke flere gensere :)
Men først bør jeg kanskje gjøre ferdig et par-tre ufoer... Lette gjennom kommoden min, og fant 10+ ufoer liggende. Ikke rart det begynner å bli litt glissent i pinnemappa... :)
 
 
 
 
 
 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar