fredag 2. juni 2023

Maskinstrikket genser

 Da var den maskinstrikka genseren helt ferdig. Endelig. Festet de siste trådene i dag. Jeg har strikket den i Drops Baby Merino, så den er myk og god. Og kløfri 😊

 
Nå er jeg bare spent på om den passer. Strikket den i størrelse 4 år, til ei som nettopp ble 4 år. Jeg tok mål på jenta og fant ut at det burde bli passelig. Satser på at den holder i sommer iallefall. Og her trengs visst ullgenser i lang tid framover hvis yr har rett....

Den nydelige lilla fargen har hun valgt sjøl. 
Lilla syns jeg er vanskelig å få rett på bilder, men det er farge nr 39, den heter Lilla Orkidè. 

Nå er jeg møkka lei av montering, så jeg skal finne meg et nytt prosjekt. Enten blir det ei lita ullbukse på maskin, eller så begynner jeg på noe helt nytt å strikke for hånd. Må ha en liten pause fra det jeg allerede har begynt på 😊 


Genseren ble så mye finere etter vask, så jeg legger ut enda et bilde til slutt 😊



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar