torsdag 25. mai 2023

Votter fra 2022

 Ble litt vottestrikk i løpet av fjoråret.

Tre par votter til gubben i huset. De lilla og blå er strikket av Mor Aase raggegarn, så de er ekstra slitesterke, og de røde er av Drops Eskimo garn, som nå heter Snow. Alle vottene er tovet i vaskemaskinen.

Så ble det et par babyvotter, av merinoull.
Så to par barnehagevotter, strikket av Mor Aase ren ull. Tovet de i vaskemaskin.
Og enda et par barnehagevotter. Samme garn som de over.
Så ble det et par tova barnevotter i fritidsgarn.
Og til sist disse barnevottene med fanamønster. De mener jeg er strikket i Drops Karisma.
Oppskrift fant jeg i et hefte som fulgte med et ukeblad i fjor, utpå høsten.

I dag har jeg strikket ferdig ei lita ullbukse i gultoner. Nå sitter jeg og vurderer om jeg skal strikke ei ullbukse til, eller om jeg skal nøste opp litt mer garn, eller om jeg skal gå ned og strikke litt på det som ligger der på vent. En Marius selekjole er snart ferdig, og et par søte små sokker holder jeg også på med. De heter Pink Lady. 
Men egentlig burde jeg kanskje vært litt husmor. Er jo snart helg.
Får vel ta en liten husmorøkt først, og så fortsette med noe strikk tenker jeg...😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar